Întrebări frecvente curs online „Profesor real într-o școală virtuală”

Dragi cadre didactice,

Vă mulțumim pentru înscrierea la cursul Profesor real într-o școală virtuală. Interesul pentru acest demers ne-a depășit așteptările și în egală măsură ne responsabilizează pentru a oferi în continuare conținut relevant pentru profesori și elevi pe această temă.

Pentru a vă oferi o experiență cât mai facilă legată de urmarea cursului pe platforma dedicată, am creat mai jos o secțiune de Întrebări frecvente (FAQ) unde veți regăsi cele mai des întâlnite întrebări pe care echipa noastră le-a primit, precum și răspunsurile aferente acestora.

Dacă aveți întrebări suplimentare, ce nu se regăsesc în lista de mai jos, nu ezitați să ne contactați la email contact@oradenet.ro sau telefon 0740 992 176 (Luni- Vineri între orele 9:00 – 13:00).

A. Despre autentificare și parole

1. Pot urma cursul chiar dacă nu m-am înscris în luna octombrie?

Înscrierile pentru curs s-au încheiat pe 26 octombrie, iar în prezent nu mai este posibilă crearea unor conturi noi pe platformă. Vă încurajăm să urmăriți pagina www.facebook.com/SigurPeNet pentru a afla când va fi lansată o nouă rundă de înscrieri. 

2. Ce fac dacă nu am primit sau nu mai găsesc mesajul cu detaliile de accesare a platformei?

Trimite email către contact@oradenet.ro și vei primi din nou mesajul acolo. Contul tău va funcționa numai dacă te-ai înscris în prealabil la curs.

3. Cum îmi schimb parola? Ce trebuie să conțină parola nouă?

Conectează-te pe salvaticopiii.elearning.ro, mai apoi dă click pe iconița din dreapta sus (portret) și accesează Profil. Vei fi direcționat spre zona în care poți să introduci Parola curentă, Parola nouă și Confirmă parola nouă. Aceasta trebuie să aibă minim 8 caractere și să conțină cel puțin o majusculă, o literă mică, o cifră și un caracter special (ex. #$%)

4. Cum îmi resetez parola?

Click pe ”Parolă uitată” -> scrie adresa de email –> ”Send”. Deschide într-o altă fereastră mailul tău. În următoarele minute vei primi un mail cu noua parolă (mailul poate fi găsit în Inbox sau Spam). Verifică dacă mailul primit este trimis la aceeași oră și dată cu cea în care ai dat resetare parolă (pentru a nu fi un mail dintr-o resetare anterioară). Selectează și copiază noua parolă în formularul de conectare pe platforma salvaticopiii.elearning.ro . Atenție ca atunci când selectezi parola să nu iei un spațiu liber în plus, înainte sau după parolă. Lipește noua parolă în formularul de conectare. Pentru a te asigura că nu ai luat un spațiu liber în plus, vizionează parola (ochiul din partea dreaptă) și verifică să nu aibă caractere libere în plus înainte sau după prima literă/cifră.

5. Ce fac daca se afișează pe ecran unul din mesajele de mai jos?

 „Combinația nume de utilizator cu parola nu este corectă”

În cazul acesta parola introdusă nu este cea corectă. Vei realiza o resetare de parolă. Click pe ”Parolă uitată” -> scrie adresa de email –> ”Send”. Apoi, deschide într-o altă fereastră mailul tău. În următoarele minute vei primi un mail cu noua parolă (mailul poate fi găsit în Inbox sau Spam). Verifică dacă mailul primit este trimis la aceeași oră și dată cu cea în care ai dat resetare parolă (pentru a nu fi un mail dintr-o resetare anterioară). Selectează și copiază noua parolă în formularul de conectare pe platforma salvaticopiii.elearning.ro . Atenție ca atunci când selectezi parola să nu iei un spațiu liber în plus, înainte sau după parolă. Dacă în continuare îți apare mesajul „Combinația nume utilizator cu parola nu este corectă” înseamnă că ultima parolă primită pe mail nu este copiată corect.

„Acest nume de utilizator nu este înregistrat în baza de date sau a fost șters.”

Dacă în trecut ai reușit să te conectezi cu succes pe platforma de învățare, înseamnă că adresa de email introdusă în formualarul de conectare nu este scrisă corect. Șterge adresa de email și va trebui să o rescrii, pentru a te asigura că nu există nicio greșeală de scriere.

Dacă nu te-ai mai conectat până acum pe platformă, ai scris adresa de email corect, și îți apare acest mesaj de fiecare dată, înseamnă că nu ai completat formularul de înscriere de pe site-ul Ora de net, disponibil în luna octombrie. Astfel, adresei tale de email nu îi corespunde un cont pe platforma de învățare.

Dacă îți amintești că ai completat formularul de înscriere de pe site-ul Ora de net, ai primit mesajul de felicitări afișat pe site, dar nu ai primit de la noi niciun mail de Confirmare sau cu Datele necesare de conectare pe adresa de email, înseamnă că în formularul de înscriere adresa de email a fost introdusă greșit. Din păcate, nu putem realiza conturi noi. În acest caz vă invităm cu drag să ne urmăriți pagina de Facebook Ora de net sau site-ul oradenet.ro pentru a vedea din timp campaniile, cursurile și resursele pe care le lansăm.

B. Despre parcurgere

1. Nu îmi apar modulele de învățare pe panoul principal.

În primul rând, asigură-te că ai accesat secțiunea Cursuri din bara de sus a platformei de învățare. Dacă în continuare nu apar modulele, există posibilitatea ca o opțiune sau extensie în browserul de pe care accesezi cursul să blocheze afișarea acestora. Te invităm să încerci una din următoarele opțiuni:

2. Videoclipurile și modulele se încarcă foarte greu.

Cu excepția cazului în care îți trimitem un mail în care te anunțăm că este o problemă generală cu platforma, cel mai probabil este vorba despre o problemă ce ține de internetul sau dispozitivul de pe care accesezi cursul.

3. Am ajuns la un material video și nu reușesc să trec de el. De ce?  

Pentru a putea trece la secțiunile următoare, videoclipul trebuie vizualizat în totalitate.

4. De ce un Modul finalizat apare în zona de Panou ca fiind incomplet?

Acest lucru se întâmplă atunci când anumite secțiuni nu au fost parcurse complet (de exemplu, parcurgerea tuturor slide-urilor sau accesarea butoanelor de plus care afișau mai multe informații).

Te invităm să deschizi modulul incomplet. În partea stângă sus, înaintea textului „Profesor real într-o școală virtuală” se află trei linii. Dând click pe acestea, apare meniul modulului. Asigură-te că în meniul fiecărui modul, toate subsecțiunile parcurse au în față un cerc portocaliu cu semnul de văzut alb. Dacă toate acestea sunt portocalii, înseamnă că sunt parcurse. Dacă toate apar cu portocaliu, atunci nu mai este relevant mesajul Incomplet din meniul principal, cursul va fi considerat ca fiind parcurs.

În cazul în care sunt subsecțiuni cu cerc gri, acelea nu au fost parcurse. Te rugăm să revii asupra lor.

5. Pe panoul principal îmi apare un alt scor decât scorul real pe care l-am obținut la testul din modulul respectiv.

Pe panoul principal, scorul afișat pe fiecare modul reprezintă media tuturor testărilor regăsite în acel modul. Prin urmare, ceea ce este important să rețineți este că în urma parcurgerii tuturor testărilor dintr-un modul trebuie să aveți afișat un scor minim de 80%.

ATENȚIE! Scorul Modulului I poate fi sub 80%. Modulul I nu conține nicio testare, ci doar o auto-evaluare a cunoștințelor dvs. înainte să parcurgeți materialele. 

C. Despre modul de evaluare

1. Ce trebuie să încărcăm la Materiale?

Nu e necesar să încărcați documente în secțiunea Materiale.

2. Cum fac pentru a răspunde din nou la unul din testele de auto-evaluare, pentru a obține un punctaj mai mare?

În partea din dreapta a chestionarului se află un simbol mic (ca un cerc) de Reîmprospătare a paginii. Dând click pe acel simbol toate răspunsurile de până atunci, din acel test de autoevaluare, se vor reseta și fi trimis către prima întrebare.

3. Cum procedăm cu activitățile practice ce trebuie realizate cu elevii?

Activitățile practice destinate întregii clase pot fi realizate în măsura în care se pretează vârstei și specificului elevilor dvs. iar acestea pot fi finalizate și după parcurgerea întregului curs. Activitățile practice au rolul de a consolida cunoștințele teoretice din curs. Dacă raportezi aceste activități în cadrul programului de voluntariat Ora de Net https://oradenet.ro/fii-voluntar, poți primi adeverințe ce atestă implicarea ta.

4. Este obligatoriu să petrec 15 ore pe platformă?

Nu există un timp minim sau maxim pe care să îl petreci pe platformă, fiecare cursant parcurge materialele în ritmul propriu. ATENȚIE! Platforma înregistrează doar acțiunile pe care le realizați propriu-zis în curs (click, tastare etc.). Prin urmare, chiar dacă dvs. petreceți 1 oră pentru a finaliza un exercițiu de reflecție, de pildă, există posibilitatea ca platforma să înregistreze un timp mult mai scurt. Pentru obținerea certificatului, nu va fi luat în considerare timpul înregistrat pe platformă – acesta este unul estimativ.  

D. Despre finalizare și certificate

1. Ce fac dacă nu se încarcă Eseul final?

Acest mesaj poate să apară atunci când încerci să trimiți către noi eseul, feedback sau alt tip de text. Este nevoie să parcurgi textul scris de tine și să verifici dacă acesta conține caractere speciale precum: ‘ ; % # @ șamd. Este nevoie să le înlocuiești cu litere, cifre sau semne de punctuație precum: . ,

După ce textul nu mai conține caractere speciale, reîncearcă trimiterea.

2. Cum îmi dau seama dacă am încheiat cursul sau mai am ceva de făcut?

Pentru finalizarea cursului este importantă parcurgerea tuturor testărilor de evaluare. Fiecare test, cu excepția chestionarului de autoevaluare din Modulul I, trebuie să aibă un scor de cel puțin 80%. În plus, este importantă parcurgerea chestionarului, eseului și a feedback-ului de la ultimul modul.

3. Când se vor elibera certificatele ce atestă absolvirea de participare?

Certificatele vor fi eliberate în perioada ianuarie-februarie 2021.

4. Cursul este acreditat? Cursul nu oferă credite, însă se va elibera, după parcurgerea integrală și susținerea cu succes a evaluărilor, un certificat care atestă partici


Prietenii Ora de Net

UPC UPC UPC
Salvati Copiii

Copyright © 2019 Ora de net

Salvati Copiii - Uniunea Europeana

Copyright © 2019 Ora de net